Review: Ik heb geen zin – Annemerel de Jongh

Ik volg de blog van Annemerel al jaren en door haar ben ik eigenlijk ook steeds meer gaan hardlopen. Haar eerste boek, Live Love Run, heb ik binnen een paar dagen uitgelezen, dus toen haar tweede boek, Ik heb geen zin, uitkwam ben ik het ook zo snel mogelijk gaan kopen. En tot mijn verrassing bleek ik ook nog eens een boek te hebben wat door haar gesigneerd bleek te zijn. Lees snel verder wat je van haar boek kan verwachten en waarom iedereen het moet lezen!Titel: Ik heb geen zin
Auteur: Annemerel de Jongh
Aantal bladzijden: 255 pagina’s
Uitgeverij: Lev.

Je ‘moet’ eigenlijk van jezelf hardlopen, maar je hebt honderdduizend smoesjes. Je schoenen liggen te ver weg; het is koud, te nat, te warm; je hebt spierpijn of een kater; je hebt het echt veel te druk en je bent moe… Met andere woorden, je motivatie is ver te zoeken.

Ik heb geen zin staat vol motiverende verhalen van Annemerel en van bekende en onbekende hardlopers. Over hardlopen in de stromende regen, in de vrieskou, na die oud en nieuw die net iets te gezellig was… Zeker weten dat jij tijdens het lezen van deze verhalen overgehaald wordt om wel dat stapje van de bank naar de deur te maken. Want uiteindelijk is die stap vaak zwaarder dan iedere stap die je verder zult zetten.

Haar eerste boek, Live Love Run, betreft een boek waarin Annemerel voornamelijk tips geeft met betrekking tot hardlopen. Daarnaast heeft ze in haar eerste boek verhalen geschreven die ze zelf heeft meegemaakt tijdens het hardlopen. Ook dat boek motiveerde mij al heel erg om te gaan hardlopen. En heb daar best wel wat goede tips uit kunnen halen.

Haar tweede boek heeft ze geschreven om mensen te motiveren om van de bank af te komen. Nou, dat is bij mij gelukt hoor! Ik ben toen ik het boek uit had gelijk de kou in gegaan en een rondje gaan hardlopen.
Wat ik ook heel leuk vindt aan het boek is dat Annemerel het hardlopen niet voordoet als een geweldige sport, waarmee je alleen maar leuke dingen meemaak, maar ze beschrijft ook de minder leuke dingen aan hardlopen.

Naast de verhalen die Annemerel zelf heeft meegemaakt, heeft ze in dit boek ook verhalen van andere personen opgenomen, zoals Laura Brijde en haar eigen vader, broer en zusje. Ook deze verhalen vond ik allemaal heel inspirerend om te lezen.

Annemerel heeft al heel wat marathons op haar naam staan en ik heb het idee, dat er nog een aantal bij gaan komen. Ze heeft met haar motiverende en inspirerende verhalen ervoor gezorgd dat ik die marathon toch ook graag nog weleens wil gaan lopen. En heb in mijn hoofd stiekem al een beetje het plannetje gemaakt om dit misschien in 2019 dan ook maar eens te gaan doen. Hoe, dat weet ik nog niet, dus Annemerel als je dit leest en je hebt nog goede tips hoe ik hier het beste aan kan beginnen, laat het me weten! 🙂

Ik heb dit boek beoordeeld met 5 sterren!
score_5

Voor alle mensen die ook graag van de bank getrokken willen worden om een rondje te gaan hardlopen, is dit boek zeker een aanrader! Je hoeft niet eens een heel verhaal te lezen in het boek, je slaat het gewoon open op een bladzijde en leest een inspirerende quote en dan wil je al gaan.

2 gedachtes over “Review: Ik heb geen zin – Annemerel de Jongh

  1. Pingback: Terugblik op november 2017 – The Dutch Reading Society

  2. Pingback: Boeken die uitkomen in najaar, waar ik heel erg naar uit kijk – The Dutch Reading Society

Plaats een reactie