Review: Ik wist het al – Kristin Harmel

Dit boek kwam echt als een verrassing thuisgestuurd, ik heb dit boek dan ook al ongecorrigeerd lees exemplaar mogen ontvangen van Boekerij. Waarvoor echt mega bedankt! Benieuwd wat ik ervan vond? Lees dan snel verder!Nadat haar man Patrick tien jaar geleden omkwam bij een verkeersongeluk, was Kate zo diep in de rouw dat ze niet dacht ooit nog een nieuwe liefde te zullen vinden. Toch bleek de tijd inderdaad haar wonden te helen, en nu heeft ze het aanzoek van haar nieuwe vriend Dan geaccepteerd. Met een bruiloft in het vooruitzicht zou ze dus blij en vol verwachting moeten zijn. Waarom is ze dat dan niet echt?

Als ze steeds vaker droomt over Patrick – dromen waarin hij nog leeft en ze samen een dochter hebben – brengt de haast beangstigende echtheid van die dromen haar aan het twijfelen of ze wel op de goede weg is. Ze besluit dat ze eens iets heel nieuws moet proberen en geeft zich op voor een cursus gebarentaal. Het inspirerende contact met de dove kinderen, en hun enthousiaste begeleider Andrew, is een eyeopener: ze ervaart een veel grotere voldoening en verbinding dan ooit tevoren. Maar vindt ze ook de moed om haar leven drastisch om te gooien?

Titel: Ik wist het al
Auteur: Kristin Harmel
Aantal pagina’s: 400 pagina’s
Uitgeverij: Boekerij

Toen dit boek binnenkwam wist ik niet goed wat ik ervan moest verwachten. Kristin Harmel was voor mij dan ook een heel nieuwe schrijfster, waar ik nog nooit iets van gelezen heb. Maar toch maakte the achterflap me heel nieuwsgierig.

In het boek volgen we Kate, wiens vriend is omgekomen bij een ongeluk. Nu heeft ze ondertussen een nieuwe vriend en gaat ze met hem trouwen. Ineens krijgt ze hele realistische dromen over Patrick (haar overleden vriend) en begint ze zich steeds meer af te vragen of ze wel moet trouwen. In die dromen komt ook een slechthorend meisje voor, waardoor Kate een cursus gebarentaal gaat volgen bij Andrew. Andrew laat haar heel anders tegen de wereld aankijken.

Ik vond dit zo’n mooi boek om te lezen, dat ik er ook heel erg lang over gedaan heb om hem uit te lezen. Ik wilde namelijk niet dat het uit zou zijn en dat ik niet meer een kijkje kon nemen in het leven van Kate.

Ook vind ik het idee van dit verhaal zo goed bedacht en zo mooi. Je gaat gewoon echt meeleven met Kate en ik ging ook gewoon bijna geloven dat de dromen echt gebeurden. Ik vond het dan ook echt een prachtig verhaal en heel goed geschreven door de auteur.

Het zal dan ook geen verbazing zijn dat ik dit boek dan ook een echte aanrader vind en ik het boek 5 sterren geef.
score_5Hebben jullie al eens van dit boek of deze auteur gehoord?