Boeken die uitkomen in najaar, waar ik heel erg naar uit kijk

In de zomer verschijnen de brochures met aanbiedingen van de uitgeverijen met daarin de boeken die ze in het najaar gaan uitgeven. In deze post deel ik het lijstje met boeken waar ik heel erg naar uitkijk.Liefde en gelukLiefde en geluk – Jenna Evans Welch
Ik heb genoten van haar boek ‘Liefde en Gelato‘ en ben dan dus ook weer erg benieuwd naar dit boek.
Dit boek gaat over Addie die niet begrijpt hoe stom ze heeft kunnen zijn om een foto van haar borsten naar haar inmiddels ex-vriendje te sturen. Deze foto gaat nu rond over het hele internet. Haar broer heeft haar gewaarschuwd en daardoor heeft ze nu ook ruzie met hem. Addie hoopt dat de bruiloft van haar tante uit Ierland voor wat afleiding kan zorgen, maar dat loopt anders dan gepland. Ze eindigt met haar broer en de Ierse Rowan in een auto en dat loopt uit op een wilde road trip door Ierland.
Het verhaal trekt me zo, omdat ik altijd houdt van boeken waarin de hoofdpersonen op een road trip gaan.  En daarnaast vind ik het goed dat er in boeken aandacht wordt besteedt aan welke invloed internet kan hebben op je leven, zoals bijvoorbeeld bij Addie, dat die foto het hele internet over gaat.

Alle slechte meisjes – Chris WhitakerAlle slechte meisjes
Ik vind thrillers heerlijk om te lezen en dan vooral thrillers waarin een verrassende wending zit aan het eind van het boek. Ik heb zo’n vermoeden als ik de samenvatting van dit boek lees, dat het een erg spannende thriller zal zijn.
Dit boek gaat over Summer Ryan, ze is een voorbeeldige leerling met een groot muzikaal talent. Ze woont in het stoffige stadje Grace, Alabama. Ze heeft een tweelingzusje Raine, die echt het tegenbeeld is van Summer. Dan op een dag verdwijnt Summer, ze is het zevende meisje in Grace dat plotseling niet meer thuiskomt. Met deze nieuwe tragedie heeft de politie moeite de onrust in het stadje te beteugelen. De sheriff gaat ervan uit dat Summer uit vrije wil is weggelopen, maar Raine gelooft dat niet en gaat zelf op onderzoek uit. Maar blijkt Summer dan wel het brave meisje te zijn?
Dit boek is een aanrader voor mensen die van Jane Harper houden. En ik heb genoten van haar boek ‘De droogte‘.

Horen Zien ZwijgenHoren Zien Zwijgen – J.D. Barker
Ook dit is volgens mij een heerlijke thriller en vooral in de winter vind ik het heerlijk om op de bank te kruipen met een spannend boek.
Al ruim 5 jaar terroriseert een moordenaar de inwoners van Chicago. Zijn modus operandi is altijd dezelfde: hij straft zondaars door hun kinderen te ontvoeren. De volgende dag ontvangen de ouders een pakketje met daarin een oor. De dag daarna volgen de ogen. Ten slotte de tong.
Wanneer op het lichaam van een verkeerslachtoffer een pakketje met een afgesneden oor wordt gevonden, weet detective Sam Porter genoeg. Op het lichaam wordt ook een dagboek gevonden wat de locatie prijsgeeft van het slachtoffer wat Porter moet vinden. Maar iets blijft aan Porter knagen. Was de aanrijding wel een ongeluk? En is de overleden man inderdaad de seriemoordenaar, of loopt de echte killer nog vrij rond?

Trainen als een topatleet – Annemerel de JonghTrainen als een topatleet
Ik vind het heerlijk om in mijn vrije tijd te gaan hardlopen en ben zo ook eigenlijk op de blog van Annemerel terecht gekomen. Ik lees de berichten die ze post al jaren en kijk ook graag naar de filmpjes die ze plaats op haar Youtube-kanaal. Ze heeft al twee boeken geschreven, in haar eerste boek Live, Love, Run geeft ze handige tips voor het hardlopen op alle gebied. In haar tweede boek Ik heb geen zin heeft ze allerlei verhalen geschreven om je van de bank af te krijgen en een rondje te gaan hardlopen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar haar nieuwe boek wat rond de Berlijn marathon zal verschijnen.
Wat gebeurt er als je vier maanden traint, eet en leeft als een topsporter?
Na tien marathons waarbij het niet altijd even lekker ging, vindt Annemerel het tijd voor grof geschut. Wat gebeurt er als ze een keer écht gaat leven zoals een topsporter dat doet? Dus: trainen onder toeziend oog van een coach, goed en gezond eten, gesprekken voeren met een sportpsycholoog en je fitheid monitoren bij een sportarts. Als je alle omstandigheden zo gunstig mogelijk maakt, wat gebeurt er dan met je trainingen, je lijf en uiteindelijk met je wedstrijd?
In 16 weken laat Annemerel zich klaarstomen voor de marathon van Berlijn 2018 en in dit boek deelt ze haar ervaringen, tips en tricks zodat ook jij een betere en snellere loper kunt worden.

Hebben jullie nog bepaalde boeken die in het najaar gaan verschijnen, waar je heel erg naar uitkijkt?

 

Plaats een reactie