Review: Zwartspreuk – Claudia Gray

Dit boek heb ik als recensie exemplaar van Harper Collins ontvangen en daar ben ik erg blij mee! Benieuwd wat ik van dit boek vond, lees dan snel verder.

Titel: Zwartspreuk
Auteur: Claudia Gray
Aantal bladzijden: 350 pagina’s
Uitgeverij: Harper Collins Young Adult

Nadia stamt af van heksen. Maar wanneer haar moeder van de ene op de andere dag vertrekt, laat ze niet alleen een ontredderd gezin achter, maar ook een dochter die ze nog maar half heeft ingewijd in de magie. Om een nieuwe start te maken, gaan Nadia en haar vader verhuizen, maar zodra ze hun nieuwe woonplaats in rijden, voelt ze dat er iets mis is. Ze komt erachter dat er duistere krachten aan het werk zijn, maar hoe kan zij er in haar eentje iets aan doen? Dan krijgt ze gelukkig hulp van een knappe, geheimzinnige jongen…

Toen de mail van Harper Collins binnenkwam over dit boek, heb ik wel even getwijfeld of het wel iets voor mij zou zijn. Ik heb namelijk niet zo heel veel met boeken over heksen en magie. Maar toch trok het verhaal me op de een of andere manier. En wat ben ik blij dat ik ervoor gekozen heb om dit boek te gaan lezen.

Ten eerste toen het boek binnenkwam, vond ik het een hele mooie cover hebben. Er zitten ook een soort glinsteringen in, die ik erg bij het boek vindt passen. En daarnaast de schrijfster, Claudia Gray, zij is natuurlijk bekend van de Vuurvogel-trilogie. Van deze trilogie heb ik alleen nog maar het eerste deel gelezen, dus kan nog niet zeggen dat ik echt fan van haar ben. Maar ik was heel benieuwd hoe ze dit verhaal geschreven zou hebben.

Je volgt in het verhaal grotendeels het leven van Nadia. Maar ook wordt het verhaal soms verteld vanuit de gedachten van de mysterieuze jongen en de slechterik in het verhaal. Ik vind dat Claudia Gray dat erg goed heeft gedaan, dat zorgt ervoor dat je als lezer soms namelijk al meer weet dan Nadia zelf. Ik ging daardoor heel erg in het verhaal zitten en leefde echt mee met Nadia.

De romance die in het verhaal zit, had van mij niet echt perse nodig geweest. En hij is ook wel heel voorspelbaar. Dat zag ik eigenlijk al vanaf het begin van het boek aankomen.

Wanneer je eenmaal in het verhaal zit, leest het boek echt heel erg vlot. Ik had zelf eerst wat moeite, maar vanaf ongeveer een kwart zat ik in het verhaal en was het moeilijk weg te leggen. Ik wilde vanaf dat moment echt weten hoe het af zou gaan lopen. Daarnaast had ik aan de hand van het einde echt niet verwacht dat dit een serie zou gaan worden. Maar tot mijn verbazing las ik op internet dat het het eerste deel is van een nieuwe serie van Claudia Gray, dus ik ben erg benieuwd naar de rest van de serie.

Ik vond het een leuk boek om te lezen en daarom krijgt het boek van mij 4 sterren.

Hebben jullie dit nieuwe boek van Claudia Gray al gelezen? Of hebben jullie de Vuurvogel-trilogie gelezen en wat vonden jullie ervan?

Daarnaast wil ik Harper Collins nogmaals bedanken voor het toesturen van het recensie exemplaar.