Review: Uitzonderlijk – Colleen Hoover

De mail van Zomer & Keuning kwam binnen dat er een nieuw boek van Colleen Hoover uitkwam en ik was eigenlijk gelijk nieuwsgierig. Normaal ben ik niet zo’n hele grote fan van haar boeken, maar dit boek sprak me toch wel aan. En dit heeft er ook voor gezorgd dat ik een recensie exemplaar heb aangevraagd, dus bedankt Zomer & Keuning voor het toesturen van dit recensie exemplaar. Benieuwd wat ik van dit boek vond? Lees dan snel verder!‘Ik heb een hoop mensen ontmoet in mijn leven, Merit. Maar jij bent misschien wel de raarste van allemaal.’ Merit, de hoofdpersoon in ‘Uitzonderlijk’ van Colleen Hoover, is inderdaad een opmerkelijk type. Ze woont met haar familie in het souterrain van een kerk en verzamelt trofeeën die zij nooit heeft gewonnen. Maar als ze een jongen ontmoet die haar anders naar zichzelf en haar familie laat kijken, beseft ze dat ze niet meer zo kan doorgaan. ‘Uitzonderlijk’ gaat over de leugens die een familie bijeenhouden en de kracht van liefde en waarheid.

Titel: Uitzonderlijk
Auteur: Colleen Hoover
Aantal pagina’s: 320
Uitgeverij: Zomer & Keuning

Toen dit boek binnenkwam, was ik eigenlijk helemaal weg van de cover van dit boek. Ik vind die namelijk echt heel mooi. Wat ik er precies mooi aan vind kan ik niet goed uitleggen, maar ik vind het mooier dan covers van andere boeken.

In het verhaal volg je Merit, die een jongen ontmoet die haar vervolgens het hoofd op hol brengt en ervoor zorgt dat ze anders naar haar familie en naar zichzelf gaat kijken. Ik vind het een heel mooi verhaal, waarin je veel te weten komt over de hoofdpersoon en hoe ze zicht voelt. En je komt door de geheimen die zij van haar familie bewaard, ook veel over de andere familieleden te weten.

Je krijg in dit boek echt een kijkje in het hoofd van Merit en ik denk dat het verhaal voor sommige tieners ook heel herkenbaar zal zijn. En dat ze zich zullen herkennen in Merit en misschien ook wel wat aan het boek kunnen hebben. Hoe ze hiermee om moeten gaan (niet alle stukken in het boek zijn een even goede manier om met haar problemen om te gaan).

Voor mij was dit echt een goed boek wat ik van Colleen Hoover heb gelezen, ik geef eerlijk toe dat ik nooit een hele grote fan van haar boeken ben geweest, maar dit boek heeft daar wel verandering in gebracht. En wanneer er een nieuw boek van haar uitkom, zal ik zeker weer een poging wagen om dat te gaan lezen.

Ik heb dit boek dan ook 4 sterren gegeven.

Wat vinden jullie van de boeken van Colleen Hoover?