Review: 3 boeken van de nieuwe uitgeverij Loft

Wij werden door de nieuwe uitgeverij Loft benaderd of wij de eerste 3 boeken die zij hebben uitgegeven willen recenseren. En daar zeiden wij geen nee tegen. Benieuwd wat we ervan vonden? Lees dan snel verder!De uitgeverij Loft is een uitgeverij welke zijn boeken alleen als ebook uitgeeft. Ze hebben nu in één keer 3 nieuwe boeken uitgegeven, namelijk Kerstmis vier je thuis, Van Chanel naar flanel en Een puppy voor kerst. Wij hebben alledrie de boeken gelezen en in deze review vertellen we je wat we ervan vonden.

Kerstmis vier je thuis Kerstmis vier je thuis
Deze drie feelgoodverhalen van Tineke Beishuizen geven glans aan de feestdagen. Perfect leesvoer voor wanneer het buiten schemert en de lichtjes in de kerstboom schitteren. Een moeder is bezig met de voorbereidingen voor het kerstdiner. Maar bij familiefeesten, zeker met drie volwassen kinderen en hun onwelwillende partners, gaan de dingen vaak niet zoals gepland. Lennie en Bob ontmoeten elkaar vlak voor Kerstmis in een boekhandel. Op weg naar hun eerste date raakt Lennie betrokken bij een ongeluk. Hoe moet ze die leuke man uit de boekwinkel, van wie ze alleen zijn voornaam weet, nu ooit terugvinden? Een man en zijn zwangere vrouw zijn op weg naar haar vader om kerstavond met hem door te brengen, maar ze komen vast te zitten in de sneeuw. Een ouder echtpaar maakt zich ondertussen op voor een saaie avond, kerst wordt dit jaar niet gevierd. De avond krijgt echter een heel ander verloop als plotseling de deurbel gaat.

Titel: Kerstmis vier je thuis
Auteur: Tineke Beishuizen

Wat een heerlijk dun boekje was dit om te lezen. En heerlijk om in de kerststemming te komen. Het zijn 3 korte verhalen over het vieren van kerst. En in alledrie de verhalen staat eigenlijk centraal dat je voor elkaar moet zorgen en er voor elkaar moet zijn. En hoe mooi is deze kerstgedachte! Je leest dit boek echt binnen een paar uur uit. Dus heerlijk voor tijdens de kerstdagen zelf, als je even geen zin hebt om bij je familie te zitten en je gewoon even lekker terug wilt trekken.

Een puppy voor kerstEen puppy voor kerst
In het hartverwarmende Een puppy voor kerst van Simone Luijten lijkt het een eenzame kerst te worden voor Monique. Ze heeft haar echtgenoot met een ander betrapt, heeft haar boeltje gepakt en is met haar twee kinderen vertrokken. Gelukkig kan ze in het leegstaande appartementje boven de winkel van haar zus terecht. Vanuit het raam ziet ze haar nieuwe buren zich opmaken voor een prachtig kerstfeest. Moniques kinderen zijn ondertussen vooral bezig met hun kerstcadeau, het allerliefst willen ze een puppy. Maar een puppy in huis als alleenstaande ouder? Monique besluit niet bij de pakken neer te gaan zitten en stort zich vol op het opknappen van haar nieuwe woning. Dat moet nog nét lukken voor de feestdagen. Een collega weet wel iemand die Monique kan helpen klussen. En de feestdagen hebben nog veel meer voor haar in petto.

Titel: Een puppy voor kerst
Auteur: Simone Luijten

Ook dit boek lees je weer in een paar uurtjes weg. En is heerlijk om in de kerststemming te komen. Het geeft je zo’n heerlijk kerstgevoel en stiekem wil ik nu ook een puppy voor kerst, haha. Het verhaal gaat over Monique en je gaat ook echt even met haar meeleven en je gaat ook gewoon een hekel krijgen aan haar ex-man gedurende het verhaal. Dit is een prima boek om heerlijk met een grote kop thee en een dekentje op de bank te lezen.

Van Chanel naar flanelVan chanel naar flanel
“Van Chanel naar flanel’ is de heerlijke nieuwe feelgoodroman van Marijke Vos, auteur van ‘Ik kom je halen!’, over een jonge vrouw die haar rijke verloofde voor het altaar in de steek laat en halsoverkop naar Canada vlucht. Voor de lezers van Sophie Kinsella en Jill Mansell. Als Jennifer haar steenrijke verloofde Terence bij het altaar van hun miljoenenbruiloft laat staan, beseft ze ook wel dat ze daarmee een tikkeltje aan de late kant is. Maar soms realiseer je je pas op het allerlaatste moment wat het beste voor je is, toch? Jennifer neemt een impulsieve beslissing en ruilt haar peperdure jurk in voor een vliegticket. Met de hulp van haar ietwat criminele en losgeslagen zus slaat ze op de vlucht naar Rainbow Lake, Canada. Daar woont haar geliefde oom Charlie, en Jennifer hoopt bij hem op adem te komen. Maar eenmaal in Canada aangekomen, loopt alles toch net ietsje anders… Gelukkig krijgt ze hulp van de knappe sheriff Branson. Maar zal Terence haar laten gaan?

Titel: Van Chanel naar flanel
Auteur: Marijke Vos

Van de drie boeken is dit degene met de meeste pagina’s. En hier kan je dus ook het langst van genieten. Ook dit is weer zo’n boek wat je het liefst in één dag uit wilt lezen. Zo’n heerlijk fluffy verhaal, waar je je helemaal door kan mee laten nemen. En je wilt gewoon dat Jennifer samen komt met de sheriff van het dorp, maar of het ook gaat gebeuren, kom je alleen maar achter door dit boek ook te lezen.

Alle drie de boeken zijn een aanrader om te lezen en ik heb ze dan allemaal 3 sterren gegeven. Nu denk je misschien waarom maar 3 sterren, als je ze zo leuk vond? Dat komt denk ik toch, omdat het niet zo’n heel dikke boeken zijn en het verhaal dus eigenlijk weer heel snel voorbij is. Maar het zijn zeker fijne boeken voor tijdens kerst, om even te ontsnappen aan alle familie.
score_3

3 gedachtes over “Review: 3 boeken van de nieuwe uitgeverij Loft

1. Pingback: Terugblik december 2018 – The Dutch Reading Society