Review: Tik Tak – Chris McGeorge

Ik las dit boek als buddyread, ben je benieuwd wat ik ervan vond? Lees dan snel verder!Als 11-jarig jongetje loste Morgan Sheppard de moord op zijn wiskundeleraar op, terwijl iedereen dacht aan zelfmoord. Nu, 25 jaar later, wordt hij wakker, geboeid aan een bed in een onbekende hotelkamer, met vijf vreemden die ook net ontwaken. In de badkamer ligt een lijk. Op de tv verschijnt een man met een masker op. Sheppard krijgt de opdracht om binnen 3 uur de moord op te lossen, anders zal iedereen sterven. De moordenaar blijkt een van de aanwezigen te zijn, maar het is onduidelijk wie…

Titel: Tik Tak
Auteur: Chris McGeorge
Aantal pagina’s: 320
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff

Ik begon dit boek te lezen, toen ik alleen thuis was in het donker op bed. Dat maakte voor mij het begin van het boek wel even extra spannend, omdat de ‘spelers’ dan wakker worden in een hotelkamer. En Morgan dus ook op een bed ligt en één voor één de hoofden van de andere spelers omhoog ziet komen langs het bed. Helaas is dit eigenlijk ook het enige moment geweest dat ik het een spannend boek heb gevonden.

Ik was heel benieuwd naar het verhaal, omdat het concept van het verhaal mij heel erg aansprak. En het naar mijn idee dus ook een spannende thriller zou zijn. Helaas was dat dus niet het geval. Wat wel een positief punt aan het boek is, is dat het heel makkelijk wegleest. Alleen voelde ik voor het grootste deel van het verhaal niet de drang om steeds verder te willen lezen. Ik las dit boek als buddyread en had er dan ook niet echt moeite mee om het boek weg te leggen, wanneer ik wachtte tot mijn buddy bij was. Zij gaf aan dat dit andersom ook niet het geval was. Naarmate het einde van het boek in zicht kwam, werd ik wel steeds nieuwsgieriger naar het einde, maar had hierbij ook nog niet de drang om tot in de late uurtjes door te lezen om het einde te weten.

Een ander minpunt van het boek is dat de verhaallijnen soms iets te voorspelbaar zijn en te goed in elkaar passen. Dit vond ik erg jammer, het had van mij wel wat raadselachtiger mogen zijn. Dit is ook in sommige punten, maar soms zijn de relaties tussen de mensen wel erg voorspelbaar. Verder kan ik over dit punt niet echt uitleggen waarom ik dat vind, omdat ik anders bang ben om spoilers weg te geven.

Al met al heb ik dit boek 3 sterren gegeven. Het is een prima boek om tussendoor te lezen en je zou het dan naar mijn idee ook makkelijk in een dag uit kunnen lezen. Maar ik had er zelf wat meer spanning in verwacht toen ik de achterflap las.
score_3

Hebben jullie dit boek al gelezen? Laat me dan weten wat jij ervan vond!