Review: Ginny Moon heeft gelijk – Benjamin Ludwig

Ik las het boek Ginny Moon heeft gelijk van Benjamin Ludwig, benieuwd wat ik ervan vond, lees dan snel verder!Ginny Moon is veertien jaar oud. Ze is gek op Michael Jackson. Als ze niet ’s ochtends exact negen druiven eet, kan ze de dag verder wel afschrijven. Bij haar derde pleeggezin heeft ze eindelijk een thuis gevonden – iets waar een ander gelukkig mee zou zijn. Maar Ginny bekijkt de wereld nou eenmaal met een heel eigen logica. Dus of haar biologische moeder gevaarlijk is of niet, Ginny moét haar vinden. En daarvoor wil ze alles opgeven, zelfs het enige thuis dat ze ooit heeft gekend…

Titel: Ginny Moon heeft gelijk
Auteur: Benjamin Ludwig
Aantal pagina’s: 384 bladzijden
Uitgeverij: HarperCollins

Dit boek stond al een lange tijd in mijn kast en ik was er erg nieuwsgierig naar. Maar toch begon ik er maar niet in op de één of andere manier. Ook al spraken de cover en de achterflap van het boek mij heel erg aan.

Wat me al meteen opviel toen ik de eerste paar bladzijden van het boek had gelezen, is dat alles heel uitgebreid beschreven wordt. Dat is ook hoe het personage Ginny is, dus dat is ook heel logisch. Maar ik moest daar in het begin wel heel erg aan wennen en ik kan ook heel goed begrijpen dat het sommige mensen kan storen tijdens het lezen van het boek. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik het steeds verder in het boek, soms ook wel een beetje vervelend vond en mezelf eraan ging irriteren.

Verder sprak het verhaal me wel heel erg aan. En het is denk ik ook niet zomaar een verhaal wat ik snel vergeet, dus dat heeft de schrijver wel heel goed gedaan! En wat is Ginny een bijzonder meisje en wat heeft ze een vastberadenheid, ze geeft niet zomaar op. Maar gaat echt voor wat ze wilt bereiken, daar ben ik best een beetje jaloers op. Daarnaast heeft het boek soms bijzondere wendingen. Je denkt te weten wat er gaat gebeuren, maar dan opeens gaat het toch anders dan je gedacht had.

Al met al vond ik het een leuk boek om te lezen en zal ik het niet zo snel vergeten. Maar omdat ik me af en toe ergerde aan de uitgebreide beschrijvingen heb ik het boek toch 4 sterren gegeven op Goodreads.
score_4

Hebben jullie dit boek al gelezen en hebben jullie het hetzelfde ervaren als ik? Of dachten jullie toch anders over dit boek? Laat het ons weten in de comments!

 

Een gedachte over “Review: Ginny Moon heeft gelijk – Benjamin Ludwig

  1. Pingback: Terugblik op januari 2018 – The Dutch Reading Society

Plaats een reactie